Dag 12 Thailand, met zijn tweeën de hele dag in Pattaya

9 oktober 2023 - Pattaya, Thailand

Gisteravond laat nog heerlijk saampjes aan het strand gezeten, het water bewegen van de zee en vooral het avondwindje heerlijk over je hele lijf voelen gaan.

Na een heerlijk ontbijt zijn we samen op de lokale bus gestapt en ongeveer 10 minuten later zijn we uitgestapt.

Overal waar je kijkt zie je super veel winkeltjes, kleine marktkraampjes, eettentjes en het bijzondere is dat de starten smal zijn en enorm veel verkeer

Pattaya is een levendige stad en soms wordt je bijna van de sokken gereden door alle scooters en auto's die je om de oren komen scheuren.

20231004_100017

Samen nog even gezellig wat drinken en ik bestel een Thai-thee. Dankzij Chanida heb ik dit leren drinken.

20231009_113306

De bus weer terug naar het hotel pakken en dan kom je beide tot de conclusie dat we helemaal niets meer herkennen van de heen weg.

Verdwalen in een mega grote, mega drukke stad, tuurlijk dat hebben wij wel weer.

Gelukkig hadden we van Mike de tip gekregen, neem altijd een visitekaartje van het hotel mee.

Zo gezegd zo gedaan, met de taxi bus hebben we zo goed en zo kwaad uitgelegd dat we terug willen naar het hotel.

Het visitekaartje van ons hotel deed wonderen.

40 bath hebben we betaald en opeens hadden we een privé taxi, niemand stapte meer in of uit.

Via allemaal achteraf weggetjes en een geslingerd door mega drukke straten, hadden we geen 10 minuten nodig om terug te komen.

We hebben bijna 45 minuten in de taxi gezeten en toen stonden we weer voor de deur van ons hotel.

Gelukkig maar.

Een middagje heerlijk zwemmen en lekker genieten.

20231008_19414420231008_194110

20231008_170925

Vanavond hebben we ons weer bij Mike en Chanida gevoegd, een lekker hapje eten met vrienden van hun.

Een Amerikaan en een IT

( we weten niet zeker of het een man of een vrouw is, of een combi van beide; daarom noemen we haar maar IT, hihi)

20231009_182427

20231009_190211

De steak heeft heerlijk gesmaakt en het merengue toetje met ijs was fantastisch.

Wederom met 6-en naar het café van de avond ervoor en nog een  gezellige avond naborrelen.

Ook deze dag zit er weer op, helaas.

1. Ma Postel:
    10 oktober 2023
    Het oppassen was niet erg maar ik ben blij dat jullie terugkomen, ik mis mijn huisje en de rust natuurlijk.
    Goede reis terug en tot morgen.